För dig som börjar åk 1 ht 2024

VÄLKOMMEN TILL MINERVAGYMNASIUM

Du som är antagen till Minervagymnasium, vi hälsar dig varmt välkommen att börja hos oss måndagen den 19 augusti.

Upprop i respektive program sker enligt nedan med mottagande i vår entréhall:

Samhällsvetenskaps- (SA) och Ekonomiprogrammet (EK) kl. 12:00

Naturvetenskaps- (NA) och Teknikprogrammet (TE) kl. 13:00

Viktig information:

Teambuilding

Första veckan kommer vi att ägna åt teambuilding både på Norrbyskär (övernattning) och i skolan. Syftet är att lära känna varandra och personalen för en bra start på dina gymnasiestudier. Program för resan till Norrbyskär finns på baksidan av brevet.

Föräldramöte

Vi inleder med en gemensam information enligt nedan för att sedan samlas klassvis. Vi vill att alla vårdnadshavare och elever i åk 1 kommer på föräldramötet. Mötet är på gymnasiet.

SA och EK tisdag den 27/8 kl. 18:30

NA och TE onsdag den 28/8 kl. 18:30

Busskort

Information och ansökan om busskort för dig som har längre än sex kilometer till skolan finns på webbsidan: https://www.minervagymnasium.se/busskort

Ansök om busskort  senast 31 juli.

Teambuilding på Norrbyskär

Nu påbörjar du din gymnasietid hos oss på Minervagymnasium. Vi hoppas att de tre kommande åren blir givande och lärorika. För att du ska få en bra start på skolan och lära känna klassen åker vi på en teambuildingresa till Norrbyskär, där vi sover över en natt – antingen tisdag den 20 augusti till onsdag den 21 augusti elleronsdag den 21 augusti till torsdag den 22 augusti. De dagar ni inte är på Norrbyskär kommer ni att vara på skolan. Program för uppstartsdagarna, samt datum för övernattning, schema och klasslista får ni på uppropsdagen.

Information om dagen för avfärd till Norrbyskär

Kl. 8:30 avgår bussen från Minervagymnasium till Norrbyn, därefter färja kl. 9:30.

Lunch och middag serveras på Norrbyskär. Schema för resten av dagen ges på plats.

Information om dagen för hemfärd från Norrbyskär

Frukost serveras.

Städning och iordningställande av lokalerna.

Kl. 10:00 avgår färjan från Norrbyskär tillbaka och sedan buss till Minervagymnasium. Skoldagen slutar när vi är tillbaka, ca 12:00.

OBS! Eventuella allergier eller specialkost meddelas till Patricia Hennström, patricia.hennstrom@minervagymnasium.se senast 5 augusti. Märk mejlet med specialkost.

Packlista:

• Sängkläder

• Oömma kläder anpassade för uteaktiviteter

• Handduk

• Hygienartiklar

• Badkläder (för dem som önskar och om vädret tillåter)

• Ev. kortlek, spel

Föregående

Välkomna på Öppet hus på Minervagymnasium tisdag 26 november, kl 18.30

Nästa

Minervagymnasium certifieras för vetenskap i skolan